Cape Town!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Megan Bommel - WaarBenJij.nu Cape Town!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Megan Bommel - WaarBenJij.nu

Cape Town!!

Blijf op de hoogte en volg Megan

09 December 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Is het alweer 2 maanden geleden tot mijn laatste verslag!? De tijd gaat hier zo snel het is niet geloven! Hier weer even een verkorte update van de afgelopen twee maanden!

Op stage gaat het nog allemaal goed. Na de vakantie ben ik begonnen met individuele gesprekken met de leerlingen van grade 9 (dit zijn middelbare school leerlingen). Door deze gesprekken zie ik ook dat de leerlingen mij meer leren kennen, ze komen nu ook vaker dingen aan mij vragen wat mooi is. Ze komen ook vaker langs op mijn ‘kantoortje’ om te praten. Verder ben ik samen met een collega begonnen met het zwemmen met een aantal leerlingen. Deze leerlingen oefenen om mee te kunnen doen met de zwemkampioenschappen in maart. De afgelopen weken waren weer examens en hierbij heb ik weer geholpen met lezen en schrijven. Dit waren de laatste examens van het jaar en hierna krijgen ze te horen of ze over mogen naar het volgende jaar of nog een jaar moeten blijven zitten. 28 November waren de laatste examens en vanaf toen hadden de leerlingen vakantie. Wij als staff zitten nog tot 12 December op school, maar veel wordt er niet meer gedaan. De afgelopen week hebben we de kantoren opgeruimd want ik moet verhuizen naar een andere kamer het nieuwe jaar. Verder heb ik de kerstman mogen ontmoeten!! Op school was er een dag waarbij de kinderen van de basisschool naar Homly farm mochten als einde van het jaar. Hier kregen we veel eten, vermaak door de politie, toneelspelers en de kerstman! Daarna kregen ze allemaal cadeaus. Deze week zitten we vooral te kletsen en hebben we nog de gift exchange (hiervoor hadden we lootjes getrokken). Verder hebben we nog de lunch met de staff als afscheid. Met de vier collega’s met wie ik veel samenwerk gaan we ook nog bij twee ’s middags gezellig wat eten en drinken. Het is dus vooral feesten voordat het jaar voorbij is en de zomervakantie begint! De school sluit op 12 december en opent weer de 19e van januari!

Na het skydiven hebben we de andere weekenden nog van alles gedaan. Zo zijn we een dag weer gaan quad rijden en zijn we gaan kajakken op zee. Ook hebben we hier het Oktoberfest gevierd haha! Daarna zijn we gaan paardrijden. Ik was al nooit zo’n fan van paardrijden, maar het zag er altijd zo leuk uit. Maar nu weet ik het zeker, ik stap nooit meer op een paard haha. We gingen met een grote groep paardrijden. Het leek alsof er 3 begeleiders waren dus dat was prima, maar later bleek dat er maar 1 begeleider was en die andere gewoon goed konden paardrijden. De paarden zijn gewend elkaar te volgen dus doen hetzelfde als wat de andere paarden doen. Ik wilde niet gaan rennen dus ik ben op tijd van het paard gestapt. Ik heb een mooie strandwandeling terug gemaakt.. hahaha. Later bleek dat er uiteindelijk drie van het paard waren gevallen dus gelukkig ben ik er vanaf gegaan. Na het paardrijden zijn we nog een weekendje naar tsitsikamma geweest. We vertrokken zaterdag en hebben die dag ‘blackwater tubing’ gedaan. Dit was op banden door een rivier. We sliepen in een backpacker hotel en de dag erna hebben we een slangenpark en apenpark bezocht. Dit was erg leuk en daarna zijn we weer naar huis gegaan. Ook was er een zaterdag waarbij de vrijwilligers een evenement hadden georganiseerd waarbij je Xhosa dans kon leren. Een van mijn huisgenoten en ik zijn er toen naartoe gegaan en hebben geprobeerd mee te doen. Het zag er erg leuk uit en was een leuke workshop!

De afgelopen tijd hebben we ook veel last gehad van stroomuitval. Het is hier vaker dat de stroom voor een paar uur uitvalt en dan weer aangaat. De afgelopen maanden was dat maar een aantal keer, maar afgelopen week was het drie dagen achter elkaar. We waren op een event waar ook de stroom uitviel maar hier is het zo normaal dat mensen zich er zo op aanpassen en zich er helemaal niet druk om maken. We waren ook vrijdag stappen en om 2.30 viel ineens de stroom uit. Iedereen moest de club verlaten en maar naar huis gegaan of ergens anders naartoe gaan haha. Toen we buiten stonden vroeg een huisgenootje wat er aan de hand was. De uitsmijter vertelde tegen haar dat ze te weinig stroom hadden gekocht haha. De mensen doen er helemaal niet moeilijk over, dan zie je toch wel weer dat je in Zuid-Afrika bent haha. Ook hoorde we dit weekend dat veel tankstations zonder benzine zaten omdat er onderhoud was of een pijp was geraakt of zoiets. Aan de mensen merkte je niet dat er iets aan de hand was. Dit vind ik toch nog wel altijd mooi om te zien. Ik denk dat in Nederland al veel mensen gek waren geworden haha.

Zo even in een kort verhaaltje wat ik de afgelopen tijd nog allemaal heb gedaan. Zoals ik al zei is het nog maar 3 dagen en dan is het vakantie!! We zullen dan met het huis de garden route gaan doen en kerst en nieuwjaar in Cape Town vieren! En de 28ste komen mijn vader en zus langs!!! Met hun zal ik naar huis rijden en ze zullen in totaal 3 weken in Zuid-Afrika zijn. Allemaal leuke dingen in het vooruitzicht!! Ik weet niet of ik tussendoor tijd heb maar anders horen jullie in januari weer van me!

Allemaal hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

10 maanden stage lopen in Zuid-Afrika!!

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2015

even een update..

09 December 2014

Cape Town!!

08 Oktober 2014

10000 ft up in the sky!

14 September 2014

'Teacher Megan'

05 September 2014

de eerste week!
Megan

Ik zal 10 maanden stage gaan lopen in Zuid-Afrika!

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 3941

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 09 Januari 2016

Reis naar India!

29 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: