Mijn avonturen in India - Reisverslag uit Bangalore, India van Megan Bommel - WaarBenJij.nu Mijn avonturen in India - Reisverslag uit Bangalore, India van Megan Bommel - WaarBenJij.nu

Mijn avonturen in India

Blijf op de hoogte en volg Megan

18 September 2015 | India, Bangalore

Héhé na een week heb ik eindelijk internet!! Dus tijd om even een update te geven over hoe het gaat. Maandag 7 September om 12 uur kwam ik aan in Bangalore. Toen we door de stad reden viel me al meteen de chaos in het verkeer op. Er zijn hier geen verkeersregels.. Auto´s halen elkaar van alle kanten in, toeteren de hele dag door (soms ook als er niemand in de weg zit..), motors rijden ook gewoon over de stoep als ze er niet langs komen, klein beetje chaos dus . Verder zitten er heel veel gaten in de weg, echt veel.. haha en de stoepen zijn ook vaak kapot. Het is goed uitkijken waar je loopt!

De eerste week verbleef ik in het appartement normaal voor HAN studenten. Ik had 2 slaapkamers met 4 bedden, 2 badkamers, een woonkamer en keuken voor mezelf. Dit was wel een beetje eenzaam haha. Gelukkig zaten er hele vriendelijke Amerikaanse studenten ook in het appartement die me hielpen. Ik ben met een van de meiden naar een winkelcentrum geweest waar ik mijn eerste kurta heb gekocht. Dit is kleding die ze hier dragen en op de universiteit en in het werkveld zien ze graag dat je dit draagt. Die avond mocht ik meteen mee uiteten en heb ik mijn eerste ritje gehad in een autoriksja. Normaal passen er 3 op de achterbank. Wij gingen met 5 op de achterbank en 1 langs de bestuurder. Onderweg hield ik me toch stevig vast, ik dacht echt dat we een paar keer zouden botsen, ze duwen zich door de smalste openingen. Je hoefde je hand nog niet eens te strekken of je raakte al een andere auto aan. De weg oversteken was ook even wennen maar gelukkig ging dat wel snel goed. Het is hier niet wachten maar gewoon lopen, auto´s zullen je niet aanrijden en stoppen vanzelf wel, dus gewoon gaan!

Verder in deze week heb ik de universiteit gezien en moest ik wat formulieren invullen. De donderdag zou ik eigenlijk voor het eerst op stage gaan kijken, maar van te voren werd ik voorgesteld op de social work afdeling. Ik werd toen voorgesteld aan een klas en toen zei de meneer die mij begeleid ´blijf maar hier, dan gaan we maandag wel´. Uiteindelijk zijn we die vrijdag toch nog even gegaan om heel snel me voor te stellen en dan kon ik maandag zelf komen.

Ik heb de donderdag, vrijdag en zaterdag samen met een klas meegeholpen aan een campagne. We moesten een klein straattheater maken om het onder de aandacht te brengen. De studenten waren heel vriendelijk en het was super om mee te mogen maken. Die zaterdag moesten we ook straattheater doen alleen dan in de slum. We hebben het optreden drie keer gedaan en op het eind nog gedanst met de locals van de slum en de kinderen, een super ervaring!

De zaterdag ben ik verhuist naar Jonas Hall. Dit is de campus op de universiteit. Hier heb ik ook mijn eigen kamer met badkamer en keuken, wel zonder fornuis haha. Ik moet dus elke dag eten halen. Gelukkig is er veel te halen op de campus, wel 7 of 8 kraampjes en is buiten de campus veel lekker en vooral goedkoop eten! Laatst ben ik ergens gaan eten, een volle portie voor maar 2 euro!! Het is wel zo dat ik om kwart op 9 terug moet zijn op de campus want mevrouw zei om 22.00 worden de honden losgelaten. Ik dacht even dat dit een grapje was, maar dit is serieus. Om 22.00 uur worden de hekken gesloten en laten ze honden op het terrein als beveiliging hahah! Wat ik wel mis is lekker brood. Het brood hier in de supermarkt is echt niet lekker. Oh en echt alles wat je koopt zitten wel spices in haha ik kocht chips met tomato flavour, nou daar hadden ze wel spicy tomato flavour van mogen maken! Gelukkig begin ik er al een beetje aan te wennen!

Maandag ben ik dan begonnen op stage. De hele week heb ik in de ochtend van 9.45 tot 12 op de transit school meegelopen. Dit is een school in de slum voor de drop-out kinderen. De school zijn eigenlijk twee kleine zaaltjes waar de kinderen allemaal op de grond zitten. Ze zijn in de leeftijd van 5 tot ongeveer 13 (dacht ik). Het word verdeeld in twee klassen maar op het moment is er maar een lerares. Dit is overigens geen opgeleide lerares maar gewoon een meid van 19 jaar.
Van 12.30 tot 15.00 ging ik naar het daycare center. Dit is waar de kleine kinderen zitten tot ongeveer 5 jaar. Hiermee speel ik dan gewoon een beetje. Deze kinderen zitten de hele dag binnen en hebben niet heel veel speelgoed en er is maar één vrouw die zorgt voor alle 25 kinderen zodat de moeders kunnen werken om voor hun kinderen te zorgen.
In de avond van 16.30 tot 18.00 keek ik nog mee bij de verschillende activity centers. Christ University studenten komen dan naar de slum om de kinderen nog extra bijles te geven.
Dit zijn hele mooie initiatieven van de organisatie CSA. Ik moet nog even bekijken wat ik precies ga doen en op welke plaats maar het is zeer interessant om allemaal gezien te hebben!

In de weekenden heb ik ook nog een beetje sightseeing en wat geshopt met wat meiden van de campus die ik heb leren kennen via de studenten uit India die nu in Nederland zijn. Dit was fijn want kurta´s en dupatta´s shoppen en hoe ze te combineren was even nieuw. Van heel veel zwart in mijn kledingkast heb ik nu een regenboog aan kleuren, zelfs een roze legging (wie had dat ooit gedacht?!) Haha ik heb geleerd dat het belangrijk is eerst het bovenstuk te kopen. De broek die je dan koopt is een kleur die voorkomt in het bovenstuk (al is het maar een beetje), en de dupatta (sjaal) kan dan matchen met de kleur broek. Ik ben niet heel goed in uitleggen maar zoiets is t!

Ik heb nog wel meer te vertellen maar dan word dit bericht wel heel lang haha dus hou ik het hier maar bij! Fijn weekend allemaal! :)

  • 18 September 2015 - 21:24

    Sybrecht:

    Hee Megan! Super leuk een berichtje van je te lezen! Ik zie het al helemaal voor me hoe je daar door de straten van Bangore loopt. Heel veel plezier, dikke kus!

  • 19 September 2015 - 01:00

    Tuğba:

    Hey Megan!

    Superleuk en interessant stuk! Nice dat je al van alles hebt kunnen bijwonen in zo een korte tijd! Ik ben nu al nieuwsgierig naar wat je nog meer gaat schrijven:)


  • 22 September 2015 - 18:42

    Silvie:

    Dat is wel een andere wereld hè,
    Gelukkig pas jij je wel snel aan.
    Veel plezier daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Megan

Ik zal 10 maanden stage gaan lopen in Zuid-Afrika!

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 3932

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 09 Januari 2016

Reis naar India!

29 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: