10000 ft up in the sky! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Megan Bommel - WaarBenJij.nu 10000 ft up in the sky! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Megan Bommel - WaarBenJij.nu

10000 ft up in the sky!

Blijf op de hoogte en volg Megan

08 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een reisverslag geschreven heb dus ik dacht laat ik nog er nog maar eens een schrijven! (:

De laatste paar weken was het erg rustig op stage. De leerlingen moesten zich allemaal voorbereiden op de examens dus heb ik een aantal leerlingen nog geholpen met wat bijles. De week daarna begonnen de examens. Mijn stagebegeleidster en nog één collega waren de hele week weg naar East London, dus alleen ik en een andere collega waren er om te helpen met de examens. Mij werd verteld dat ik sommige leerlingen moest helpen met schrijven of lezen of beide. Ik vond dit heel gek want ik heb examens moeten schrijven voor leerlingen die al in de hogere klassen zitten en deze kunnen dan nog niet lezen of schrijven. Het was soms ook moeilijk om niks te zeggen als het antwoord verkeerd was maar gelukkig snapte ik er soms zelf ook niks van!

De examens duurde anderhalve week en daarna waren de kinderen vrij van school. Ik dacht dat de kinderen vrij hadden omdat de examens voorbij waren. De week erna zou ik namelijk nog gewoon naar stage moeten en de leraren ook. Iemand vertelde mij dat ze dan de administratie konden bijwerken en de toetsen konden nakijken. Ik had het echter niet goed begrepen. De kinderen moesten eigenlijk wel naar school maar er was gewoon geen geld voor benzine voor de busjes om de kinderen op te halen.. Hierdoor konden de kinderen niet komen en deden de leraren maar wat administratief werk. Dit vond ik wel even schokkend om te horen. De laatste twee dagen van de examens was er eigenlijk ook al geen geld meer maar toen hebben de leraren allemaal wat bijgelegd zodat de kinderen toch de examens konden maken.

De dagen na de examens waren wel nog de sporttrials. Donderdag de zwemtrials en vrijdag de boccia trials. Je kunt je hierbij kwalificeren voor de kampioenschappen volgend jaar. Bij het zwemmen vroeg ik aan de jongens waar ze eigenlijk het zwemmen geleerd hadden en eentje kwam met een verhaal dat het een 'miracle' was. Hij vertelde het verhaal dat hij was aan het zwemmen bij zijn neef in de tuin en ineens bij zichzelf dacht dat hij de bandjes om zijn arm niet meer nodig had, ze af deed en ineens kon zwemmen!! haha dit was natuurlijk niet helemaal waar maar het was mooi hoe hij het vertelde haha! Het blijkt wel dat veel het zichzelf aanleren. Ze hebben niet echt zwemlessen behalve op sommige scholen. Veel gaan ook met hun ouders naar zee en leren het daar.
Het spel boccia lijkt heel veel op Jeu de Boule. Dit is voor de leerlingen die een zwaardere beperking hebben. Sommige gooien zelf de ballen maar sommige hebben ook een helper die een buis vasthoud en de leerling moet dan zeggen rechts of links en rolt de bal vanuit de buis. Dit was mooi om te zien omdat zo iedereen toch op zijn eigen manier een sport kan beoefenen.

De week na de examens was voor mij een saaie week omdat er niet veel te doen was voor mij omdat er geen leerlingen waren. Ik vroeg vaker of ik iemand kon helpen maar veel leraren hadden zelf ook niet veel te doen. Eén dag heb ik zelfs maar een aflevering van een serie gekeken om zo een beetje de tijd door te komen. Op woensdag zeiden ze dat ik wel naar huis mocht gaan en alvast vakantie mocht houden omdat er niet veel te doen was. Een collega vroeg wel nog of ik het leuk vond om te helpen bij het kinderfeestje van haar kind die vrijdag.

Het leek me wel leuk dus die vrijdag ging ik mee om te helpen alles klaar te zetten. Ze wenste me op stage allemaal sterkte en keken allemaal alsof ik god weet wat ging doen haha. Ik moet zeggen het was leuk maar inderdaad ook heeel vermoeiend! Er waren zon 20 kinderen van 7 jaar oud. Wat een energie hebben ze haha! We gingen allemaal spellen doen en er was team rood en team blauw. Ik hoorde bij team blauw en ze moesten vanalles eten, ballonen kapot trappen en zo snel mogelijk kleding aantrekken een stuk rennen en zo moest iedereen dat doen. Maar dan had een team verloren en dan gaven ze de achterste de schuld dat die weer te langzaam was of die deed het niet goed hahah. Gelukkig is het goed verlopen en was het een gezellig feestje!

Het afgelopen weekend zijn we een weekend weggeweest naar Plettenberg. We gingen skydiven!! Die zaterdag vertrokken we en we kwamen ruim op tijd aan. We zijn even naar het strand geweest en zijn daarna naar het skydiven gegaan. Samen met Elina ging ik als tweede. We werden voorgesteld aan onze instructeur en kregen onze uitrusting aan. We zaten in een klein vliegtuigje en vlogen tot dat we op 10000 ft waren. Toen was het eerst de beurt aan Elina en daarna mocht ik. Poeeeeehh wat was t hoog!! In het vliegtuig ging het ineens heel snel en voor ik het wist vlogen we in de lucht, wat een uitzicht!! Na een vrije val van 34 seconden ging de parachute open en voelde ik mijn benen toch wel trillen, maar wat een ervaring!! Super mooi!!
Zaterdagavond wilden we uitgaan maar het uitgaan op zaterdag valt hier helaas een beetje tegen, het was heel rustig! de donderdag en vrijdag zijn drukkere avonden. Het sloot ook al rond 2 uur dus we waren weer op tijd in ons hotel.
De volgende dag stopten we op de terugweg nog ergens om te abseilen en klimmen. We kregen allemaal een wetsuit en reddingsvest aan en een helm op. We begonnen met abseilen en zaten toen tussen de rotsen. We zwommen een stuk door het water en hebben daarna een stuk gelopen. Toen moesten van de rotsen afspringen in het water waarna we weer door de open rotsen verder zwommen. Aan het eind hebben we nog een stuk geabseild in de rotsen door water. Het was een vermoeiende maar ook hele mooie en gezellige dag! Eenmaal thuis hebben we nog even op de bank gezeten en daarna gaan slapen.

En nu.. nu ben ik dus lekker een weekje aan het genieten van vakantie. Ik heb tot nu toe nog elke dag gefitnessed (jaa in Nederland nooit sporten en hier ineens elke dag hahah) en wat gewinkeld haha.
Nu nog even genieten van de vakantie en dan gaan we weer aan de slag op stage! :)

  • 08 Oktober 2014 - 20:10

    Thuisfront:

    Leuk verslag weer!
    We zijn heel blij dat je het leuk hebt daar, wat zal het volgende zijn wat je gaat doen??
    Geniet lekker van je vakantie, het weer zal er onderhand ook wel warmer worden.
    We kijken uit naar je volgende blog.
    Dikke kus xxx van
    Pap en mam

  • 08 Oktober 2014 - 20:38

    Ria:

    Hoi Megan.

    Wat een belevenissen en wat stoer wat je daar allemaal doet.
    Ook heel fijn om weer iets van je te lezen.
    Deze geweldige tijd kan niemand je meer afnemen, blijf genieten van alles wat daar op je af komt.
    En laat ons spoedig weten welke avonturen je nog meer mee maakt.

    Groetjes Ria ( AC Pappelhof)

  • 08 Oktober 2014 - 21:13

    Sofie:

    Fijn desse het zoe naor dien zin hes sieske!! Ik laes dien verhaolen met hiel vuul jaloezie haha het klinkt allemaol mega leuk! Geniet der van en ik kiek oet naor dien volgende stukje xxxxxxx

  • 08 Oktober 2014 - 23:56

    Laura Van Schaijk:

    Woooo Megan!
    Zoo leuk al die verhalen van jou! En wat zullen er nog veel bij komen!
    Als je het over 9 maanden nog maar allemaal weet na te vertellen.
    Super gaaf allemaal.
    Geniet van je vakantie. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

10 maanden stage lopen in Zuid-Afrika!!

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2015

even een update..

09 December 2014

Cape Town!!

08 Oktober 2014

10000 ft up in the sky!

14 September 2014

'Teacher Megan'

05 September 2014

de eerste week!
Megan

Ik zal 10 maanden stage gaan lopen in Zuid-Afrika!

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 3933

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 09 Januari 2016

Reis naar India!

29 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: