'Teacher Megan' - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Megan Bommel - WaarBenJij.nu 'Teacher Megan' - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Megan Bommel - WaarBenJij.nu

'Teacher Megan'

Blijf op de hoogte en volg Megan

14 September 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zo is er alweer een week voorbij, wat gaat een week hier snel!
Na mijn verslag van vorige week ben ik samen met twee huisgenoten nog even gaan poolen bij de poolbar. Het leek alsof ik weer in Nederland was, er waren heel veel blanken mensen. Dat in tegenstelling tot de donderdagavond in Cubana waar we onderhand de enige Nederlanders waren..

De zaterdag zijn we naar Jeffrey’s Bay gegaan en hebben we geleerd om te surfen. Dit was lastiger dan ik dacht maar het is nog redelijk goed gegaan haha. Na het surfen zijn we naar huis gegaan en die avond zijn we met z’n allen gaan stappen. Het was erg rustig op een zaterdagavond. Er werd ons verteld dat het op donderdag en vrijdag drukker was. Maar ondanks dat het rustig was, was het erg gezellig. Na het stappen hadden we nog honger en zijn we nog gaan Macdriven want jaaa hier zijn de macdonals drive en de kfc drive 24 uur open!! Haha!
Na zondagmorgen lang te hebben uitgeslapen zijn we nog over een marktje gelopen bij het strand wat elke zondag hier is.

De maandag had ik weer stage en mocht ik bij twee oudergesprekken zitten. Ik werd even voorgesteld en zat langs mijn stagebegeleidster en een andere therapeute op een stoel en was me aan het concentreren om alles mee te krijgen terwijl hun veel op aan het schrijven waren. Ze vroegen aan de ouders het gesprek vooral in het Engels te doen zodat ik het ook kon volgen. Op sommige momenten keek de moeder en de oma van het kind me aan en het leek alsof ze zich begonnen te verdedigen waarom ze sommige keuzes hadden gemaakt en keken me aan. Dit vond ik wel apart want het leek alsof ik heel belangrijk was en ze zich tegenover mij moesten verantwoorden, terwijl ik echt niet zo belangrijk ben.
De maandagmiddag mocht ik mee gaan zwemmen. Vorig jaar op stage heb ik dit ook gedaan en had dit beeld nog in mijn hoofd maar hier in Zuid-Afrika was het toch wat anders. We gingen met een busje en het aantal personen dat in het busje paste mocht mee, terwijl heel veel kinderen het zwemmen leuk vonden en het zwembad maar een paar straten verder lag en makkelijk te lopen is. Eenmaal bij het zwembad aangekomen liepen we door een poort en daar was een kleine ruimte buiten waar we ons konden omkleden. Er waren wel twee kledinghokken, maar die waren zo klein dat niet iedereen erin paste. Toen liepen we een schuifdeur naar binnen en daar was het zwembad. Het zwembad was maar heel klein en al oud maar gelukkig wel met fijn warm water. Oh en hier moet ook iedereen een badmuts dragen, dat zag er charmant uit haha.

De dinsdag mocht ik mee op bezoek naar een centrum waar met een aantal kinderen van
Northern Lights met cerebrale parese werd geoefend. Er werden allemaal oefeningen met de kinderen gedaan. Ik vroeg of dit vaker was en het bleek dat er allemaal verschillende fysiotherapeuten en andere therapeuten hier één week kwamen als cursus om zich te ontwikkelen en weer bij te leren over cerebrale parese.

De woensdag ben ik ook nog een dag mee geweest naar dit centrum. De middag ben ik gaan oefenen met iemand die moeite had met lezen. We hebben samen een boek gelezen en geoefend met het alfabet.
Woensdagmiddag was het sportmiddag alleen was de bal om te voetballen die dag er niet dus werd er niet veel gesport. Een paar deden wel nog golfen, atletiek en tafeltennis. Ik heb ook nog even mee getafeltennist.

De donderdag mocht ik mee naar een andere school waar de oren van een aantal kinderen getest werden. Nadat we hier van terug waren ben ik even bij een klas gaan helpen met het vak Engels. Een jongen had hier heel veel moeite mee en hier ben ik even bij gaan zitten. Hij had veel hulp nodig en samen hebben we de werkjes gemaakt. De dag erna kwam deze jongen weer naar me toe en vroeg of ik hem weer wilde helpen. Dit vond ik wel zielig want ik wilde hem wel helpen maar had die dag andere dingen te doen.
De donderdagmiddag heb ik weer met de jongen van woensdag geoefend met zijn lezen en schrijven.

De vrijdag zat ik in de ‘Staff Room’ ’s morgens, hier starten we elke morgen op met een gebed en bespreken een aantal zaken van die morgen. Na deze meeting kwam een leraar naar me toe om te vragen hoe het ging en hij zei dat ik wel een keer langs mocht komen in zijn klas. Dit heb ik ook gedaan. Ze waren rekensommen aan het oefen voor het examen deze week. Ik zat achterin tot de leraar vroeg of ik niet een som wou uitleggen. Ik hou er helemaaaaaal niet van om voor de klas te staan maar gelukkig snapte ik de opgave dus heb ik het maar gedaan. Na nog een opgave te hebben gedaan kwam de leraar naar me toe en vroeg of ik niet even 15 minuten les wilde geven zodat hij wat kon gaan bespreken. De klas deed gelukkig goed mee dus ik zei ja en daar stond ik dan.. Het is op school gebruikelijk om tegen de leraren Teacher te zeggen dus als ik in de gang iemand tegenkwam was het altijd ‘Hello Teacher Megan’ Maar nu was ik echt een Teacher haha. Gelukkig ging het allemaal goed en deed de klas goed mee. Ik zag wel dat het inderdaad moeilijk les geven is op deze school omdat alle leerlingen een verschillend niveau hebben. De ene snapt iets veel sneller dan de ander. Een leerling kon nog lezen en schrijven terwijl de andere dat wel konden, en bij een leerling duurde het veel langer voordat hij het snapte. Maar je hebt niet de tijd om bij ze allemaal te gaan zitten want er zitten 10 tot 15 leerlingen in de klas. De 15 minuten les geven werden uiteindelijk 2 uur lesgeven haha. Na de les kwam er nog een leerling naar me toe en zei ‘I think you want to be a teacher now’ haha. Toen ik het vertelde tegen mijn stagebegeleidster leek ze geschrokken omdat er best veel leerlingen in de klas blijkbaar erg moeilijk kunnen zijn haha gelukkig is het allemaal goed gegaan!

Zaterdag zijn we naar Seaview Lion’s Park geweest waar we leeuwen en tijgers hebben gezien, erg mooi!! De zaterdagavond was een rustige avond omdat we de vrijdag al uit waren geweest.
De zondag ben ik mee naar het strand geweest en ’s avonds zijn we nog lekker uit gaan eten.

Op naar een nieuwe week!

  • 16 September 2014 - 11:13

    Silvie:

    Wat een drukke week, e ziet zo wel veel wat er te doen is op zo'centrum. Hopenlik vind je snel wel je vaste plekje . Gr Silvie

  • 18 September 2014 - 00:22

    Marieke:

    Hai Megan,

    Wat goed om te lezen dat je zo actief bezig bent, complimenten! Mooi dat je hier ook zwemt net als vorig jaar bij ons, maar dit zal zeker niet te vergelijken zijn.
    Veel succes geluk en plezier verder,
    We volgen je verslagen vol interesse.

    Groetjes,
    Marieke
    (Pappelhof)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

10 maanden stage lopen in Zuid-Afrika!!

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2015

even een update..

09 December 2014

Cape Town!!

08 Oktober 2014

10000 ft up in the sky!

14 September 2014

'Teacher Megan'

05 September 2014

de eerste week!
Megan

Ik zal 10 maanden stage gaan lopen in Zuid-Afrika!

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 3923

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 09 Januari 2016

Reis naar India!

29 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: